לאהוב לאכול לחיות- ליז קשקש

דברים שלא ידעתם על כוסמת

כוסמת היא צמח העשיר בחלבון ודל בשומן היא אינה דגן כמו שרבים נוטים לחשוב

בגלל שאפשר לעשות ממנה קמח אבל יכולה להיות מאוד טעימה בלחמים ופנקייקים. (למטה מצורף מתכון לקרפ כוסמת)
הכוסמת יכולה להתאים לאנשים הנמנעים מגלוטן והיא קלה לעיכול ויש לה ערכים תזונתיים גבוהים כגון:

ויטמיני E ו-B מגנזיום,ברזל,זרחן,סלניום,חומצה פולית ואבץ.
בזכות ערך המגנזיום שלה היא יכולה גם להרפות את כלי הדם ולשמור על לחץ הדם למי שסובל מכך.
כוסמת יכולה להועיל לירידה במשקל כי היא לא מכילה הרבה קלוריות ואין בה שומן רווי וכולסטרול רע.

הכוסמת יכולה למנוע סרטן שקשור לפעילות הורמונלית בעזרת נוגדי החמצון שלה (איזה מדהים זה אה?)

במחקר שנעשה בשוודיה נמצא כי היא יכולה להפחית מקרי אסתמה בילדים ב-50% בזכות הסיבים התזונתיים הנמצאים בה.
המגנזיום שנמצא בכוסמת עוזר לספוג סידן טוב יותר ומסייע במניעת דילול העצם.

בזכות היותה עשירה בויטמינים וויטמין A היכול לסייע לשמירה על שיער חזק ובריא.
חלבון הכוסמת הוא חלבון מלא, המכיל את כל 8 חומצות האמינו החיוניות,

ובמיוחד ליזין, תראונין וטריפטופן – ולכן היא מומלצת מאוד לטבעונים.
הכוסמת תורמת גם בהורדת רמת הסוכר בדם לחולי סכרת מסוג 2.

כוסמת

כתיבת תגובה

Item added to cart.
0 items - 0.00
דילוג לתוכן