לאהוב לאכול לחיות- ליז קשקש

ממרח עדשים שחורות

ממרח עדשים שחורות
  1. הנה עוד מתכון שפוי. קל להכין שזה מצחיק…

בריא ועשיר ועם לוק ואאאו!!!

הנה 5 עובדות מעניינות על עדשים ולאחריהן המתכון… מוכנים

  1. עדשים עשירות מאוד בסוג של סיבים שנקראים סיבים מסיסים שמסייעים להורדת כולסטרול וסוכר בדם. סיבים אלה גם גורמים לתחושת שובע.
  2. כמו כן עדשים מכילות אחוזים גבוהים של חלבון ביחס לקטניות אחרות ולכן מהוות מקור נהדר לחלבון לצמחונים ולטבעונים.
  3. אל תתנו לגודל להטעות אתכם… כמה קטנות… ככה בריאות… עדשים מכילות כמויות מכובדות של ויטמין B1 (תיאמין), חומצה פולית, אשלגן, אבץ, מגנזיום וברזל. כל אלה חיוניים לתפקוד מערכת העצבית וגם לפעילות הלב וכלי דם, השרירים והעברת החמצן בדם.
  4. עדשים מכילות נוגדי חמצון שזה אחד הדברים שהכי חשובים למניעת הזדקנות ועיקוב הקמטים ומסייעים למנוע מחלות כמו סרטן ומחלות לב.
  5. עדשים אינן מכילות נתרן ודלות מאוד בשומן.

אז אחרי ההקדמה הארוכה הזו… ממרח עדשים שחורות!!!!

קבלו אותו: אה טה דה דאאאאם

מצרכים:

כוס עדשים שחורות מבושלות

לא לזרוק את המים שלהן!!!

2 עד 4 כפות טחינה גולמית.

אני שמה טחינה משומשום שחור מלא.

אפשר להשיג בניצת הדובדבן למשל

אבל לא קריטי גם טחינה רגילה זה בסדר.

תבלינים:

מלח. פלפל. כמון. אבקת שום או שום טרי כתוש.

אופן ההכנה:

לשים במגימיקס את כל המצרכים

טיפ: בתור התחלה שימו 2 כפות טחינה. אם לא יספיק לכם במרקם… תמיד אפשר להוסיף עוד כף או שתיים.

והכי חשוב … תוסיפו בערך שליש כוס נוזלים מהמים של העדשים.

לטחון למרקם חלק. ממש כמו קרם (כמו שעושים חומוס) … ולהגיש.

לקישוט אפשר לשים מעל קצת עדשים שחורות ומעט ירק שיהיה צבעוני בעיניים. בתמונה יש כוסברה. זה מעולה על קרקרים או כמטבל.

טעים!!!!

 

אם הכנתם ואהבתם, מוזמנים לשתף בקהילה שלנו בפייסבוק

הממממ... ידעת ש......? עדשים שחורות

ממרח עדשים שחורות - ליז קשקש


מכירים את הסיפור על הנסיכה והעדשה? אותה קטנית קטנטנה שלא נתנה לנסיכה האמיתית לישון טוב בלילה, גם כשהייתה מוטמנת מתחת לערימת מזרונים גדולה… (אגב הסיפור המקורי נכתב על ידי הנס כריסטיאן אנדרסן בשם “הנסיכה והאפון” אך תורגם לעברית בשם הידוע “הנסיכה והעדשה” ואם לא יצא לכם להכיר – חפשו בגוגל… זה דווקא נחמד).
בכל אופן, אותה עדשה שובבה מוכרת לנו בשלל צבעים (כתום, צהוב, ירוק, שחור ואפילו יש כאלה בגוון מנומר). הצמח של העדשים מכיל תרמילים שבהם עד שלושה זרעים המכילים ריכוז גבוה של כ-20% חלבון, מה שהופך את העדשים למקור נפלא של חלבון צמחי, בריא ועשיר בויטמינים ומינרלים המסייעים לפעילות הלב וכלי הדם, תורמים לתפקוד מערכת העצבים והשרירים.

למי שלא יודע, עדשים לא מכילות כלל נתרן ודלות בשומן ונחשבות לאחד המזונות הבריאים שחשוב לשלב בתפריט שלנו ושל ילדינו. מאחר והעדשים עשירות בסיבים תזונתיים הם יעניקו תחושת שובע רבה יותר לעומת אכילת אורז לבן באותה כמות לשם השוואה, ובכך למעשה תורמים לאכילה מתונה ובקרת משקל,

ועל פי מחקר שנעשה במרץ 2016 בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition גילו החוקרים שקבוצת הנבדקים (שמנתה 940 איש ואישה*) במחקר שהוסיפה לתפריט היומי שלהם מנת עדשים יומית, של כ3/4 כוס עדשים (בערך 130-140 גרם) וזאת ללא שום הגבלה או שינוי בכמות הקלוריות שאכלו, הפחיתו ממשקלם מבלי שעשו מאמץ כלשהו או נמנעו ממאכלים שהיו רגילים לאכול לפני המחקר, ולא זאת בלבד, אותם חוקרים גילו שעדשים בפרט וקטניות בכלל תורמות לעליה בתחושת השובע ב-31%.

על פי יצחק בן אורי ז”ל בספרו “תזונת האדם ובריאותו” העדשים הבריאות ביותר הן העדשים הירוקות משום ש”ריכוז העמילן שבהן הוא הקטן ביותר והן מכילות ברזל”. ההמלצה הגורפת היא להנביט את הקטניות ככלל ועדשים בפרט, מאחר וזה מקל על עיכולן.

כדאי לזכור שעדשים כתומות הן הקלות ביותר לעיכול. הן מתבשלות מהר ומתרככות על למצב “עיסתי” הדומה למחית וניתן להכין מהן בקלות פירה עדשים או קציצות והן מעולות להסמכה של מרקים, תבשילי קדרה ורטבים שונים.

עדשים שחורות לעומת זאת, אינן מתרככות ושומרות על צורתן בבישול, ולכן מתאימות להכנת סלטים / ממרחים (ראו מתכון*) ו/או מג’דרה. כנ”ל עדשים ירוקות/ מנומרות אך הן רכות יותר לעומת העדשים השחורות.

כתיבת תגובה

Item added to cart.
0 items - 0.00
דילוג לתוכן