לאהוב לאכול לחיות- ליז קשקש

רשימת מצרכים למזווה בריא ושפוי

רשימת מצרכים למזווה בריא ושפוי

איזה כיף שאתם פה.

הרבה מהמתכונים שלי כוללים מוצרים שדי חוזרים על עצמם ויש לזה סיבה טובה…

כולם, ללא יוצא מן הכלל, מהווים בסיס טעים, טבעי, בריא ואיכותי לאוכל שפוי, קל ומהיר הכנה (במיוחד כשיש אותם ב”שלוף”) ולכן אני מציעה לכם להכין לעצמכם רשימה כזו של דברים שתמיד כדאי שיהיו לכם בבית…. זה פשוט יעשה לכם חיים מה זה קלים – הכי קלים!

מוכנים? יאללה…

לפי סדר ה א-ב – להקפיד לקנות פירות עונתיים ובשלים! ):

אבוקדו, אבטיח, אגס, אנונה, אפרסמון, אפרסק, בננה, דובדבן, לימון, מנגו, מלון, משמש, ענבים (ירוקים / סגולים / שחורים), פפאיה, פומלה, פיטאייה, קיווי, קלמנטינות, קרמבולה, רימון, שזיפים, תאנים, תפוחי עץ (אדום/ ירוק / צהוב), תות שדה

לפי סדר ה א-ב – יש להקפיד לקנות ירקות בשלים ועונתיים בלבד! ):

אספרגוס, ברוקולי, בצל יבש, בצל סגול, בטטה, גזר, דלורית, דלעת / דלעת ערמונים, חציל, כרוב (לבן / סגול), כרובית, מלפפון, סלק, עגבנייה, פלפל מתוק (אדום או צהוב בלבד), קישואים , שום

ניתן גם לקנות לקטי ירקות קפואים / לקטי ירקות שטופים ומוכנים לאכילה לסלט מהיר הכנה.

לפי סדר הא-ב – רצוי מאוד אורגנים / הידרופונים (גידולי מים*)

אורוגולה, בייבי תרד , חסה (כל הסוגים טובים, הכי בריאה חסה רומית או חסה ערבית), כוסברה, מנגולד, סלק, סלרי, פטרוזיליה, שמיר, תרד.

כדאי להתנסות ולראות מה אוהבים – רצוי מוצר ללא סוכר ועם כמה שפחות רכיבים ו/או חומרים משמרים ):

חלב סויה ללא תוספת סוכר / חלב שיבולת שועל / חלב אורז / חלב שקדים

*ממליצה על דה ברידג’ ללא סוכר

** וכמובן שתמיד אפשר ורצוי להכין בבית לבד!

שמן אבוקדו  / שמן זית / שמן זרעי ענבים / שמן קוקוס / חמאת קוקוס / שמן שומשום.

לפי א-ב (להקפיד לרכוש לא קלוי):

אבקת חרובים (לא חובה*), אגוזי לוז, אגוזי מלך, אגוזי מקדמיה, גרעיני דלעת, זרעי חמניה,  זרעי פשתן, זרעי צ’יה, חמוציות ללא סוכר, , פיסטוקים פקאנים, קוקוס לא קלוי (פתיתים / שבבים/ טחון), קקאו אורגני (עדיף נא ROW), קשיו, שומשום (רצוי מלא) רגיל ושחור, שקדים, תמרים מג’הול / בהרי.

(לוודא שלא מהונדס גנטית– NON GMO)

טופו רגיל (קשה) , טופו משי (רך), אדממה.

לפי א-ב (אפשר להתחיל עם 1-2 סוגים ולא חובה לרכוש הכל בבת אחת)

אורז (עדיף בסמטי) ,חומוס, טף, טפיוקה, כוסמת, עדשים, קוקוס, שיבולת שועל, שקדים, קינואה (אישית אני הכי אוהבת אדומה אבל אפשר לקנות בשלושה צבעים – לבן/אדום/ שחור ולראות מה הכי טעים לכם*)

(אפשר לרכוש את הקטניות ולטחון בעצמכן לקמח אם ברשותכן )

חמאת אגוזי לוז, חמאת בוטנים טבעית (100% בוטנים ללא שום תוספות!) ,חמאת שקדים (אני קונה “שקדימון” בניצת הדובדבן או מכינה לבד בבית בויטמיקס *) , חמאת קוקוס, טחינה משומשום מלא, מייפל טהור אורגני, רסק עגבניות טבעי / עגבניות מרוסקות אורגניות

אבקת אפייה ללא אלומיניום, מלח הימליה ורוד, פלפל שחור גרוס עבה / דק לפי טעמכם, כורכום, פריקה מתוקה, אגוז מוסקט, אבקת שום גבישי, כמון, סומק, סודה לשתייה ללא אלומיניום, קארי (אבקה / משחה), תמצית וניל טהורה ו/או מקלות וניל, מקלות קינמון, אבקת קינמון ציליאני.

פסטה או אטריות מקטניות ו/או פסטה מקמח כוסמין* מלא (יש בכוסמין גלוטן – ואם אתם בתוכנית ניקוי רעלים – עדיף להמנע)

למי שבוחר באורח חיים נטול קפה, יש לא מעט תחליפים (אני מצאתי ב”ניצת הדובדבן” או ב”מזווה”) תחליפים משעורה / עולש / תמרים.

קמחים של דגנים וקטניות ללא גלוטן (אפשר גם לטחון לבד אם יש ברשותכם ויטמיקס*) כגון:

אורז, כוסמת, קינואה, טפיוקה, טף, עדשים, חומוס, שיבולת שועל וכו’ וכמובן שאפשר לקנות גם קמח כוסמין מלא / קמח כוסמין לבן להמיר איתם כל מתכון של קמח חיטה. הרבה יותר בריא!

מייפל טהור/ סילאן/ תמרים מסוג מג’הול / ברהי / סוכר קוקוס.

קינואה, שעועית לבנה, שעועית אדומה, שעועית מנומרת, עדשים אדומות, עדשים שחורות, עדשים צהובות, עדשים ירוקות, חומוס (אני קונה מזן הדס*), שיבולת שועל (בבקשה תקנו רק שיבולת שועל מלאה (קוראים לה גם עבה בחנויות), ותקפידו שהיא כזו. תוכלו להכין ממנה עוגיות, דייסות, בסיס מעולה למאפים ולטחון לקמח בעוגות או להכין ממנה גרנולה נפלאה), כוסמת ירוקה (ולא חומה!) לא קלויה.

עיסת קקאו / חמאת קקאו / שוקולד מריר איכותי מעל 80% מוצקי קקאו.

נראה לכם הרבה? לא חייבים ה-כ-ל בבת אחת. תדפיסו לכם את הרשימה וכל פעם תקנו עוד דברים עד שהמזווה שלכם יהיה מצויד כמו שצריך. זה מקצר תהליכים ומאפשר ליצור דברים נפלאים, טעימים ובריאים בלי שום קושי.

ואם עדיין אתם פה ולא התעייפתם, וחשוב לכם לקרוא על הציוד המומלץ למטבח הבריא לחצו כאן.

למידע שימושי נוסף על מטבח בריא ושפוי לחצו כאן!

Item added to cart.
0 items - 0.00
דילוג לתוכן