לאהוב לאכול לחיות- ליז קשקש
חיפוש

אפונת שלג שעושה נעים בפה

מוקפץ עם אפונת שלג - ליז קשקש

אתמול בצהריים התחשק לי משהו מבושל. חם. טעים. כזה שעושה כיף בפה… וגם בנשמה…. מצד שני …
שלא ייקח להכין יותר מעשר דקות (כולל שטיפת כלים)… כי אוטוטו מרום מגיע מהגן, וצריכה לקחת לחוגים… ואם לא אוכל עכשיו… לא אתפנה לזה עד הערב… אז חפרתי במקרר, ומצאתי שם סלסלה של עגבניות שרי שכבר היו רכות מדי בשביל סלט, אבל מתוקות וטעימות ממש בשביל בישול .. היה שם גם קישוא אחד גדול, קצת אפונת שלג.. וזהו. ישר הבנתי שאני הולכת לחבר ביניהם… והתוצאה לפניכם תשמעו…. יצא מושלם!

אכלתי הכללללל….. רוצים גם?

מצרכים:

1 בצל סגול

1 כף שמן זית

1 קישוא גדול

11 עגבניות שרי תמר

חופן נדיב של אפונת שלג חצוייה לחתכות של 1.5 ס”מ

אופן ההנכה:

לטגן את הבצל עם כף השמן זית עד הזהבת הבצל.

לאחר מכן מוסיפים את הקישוא פרוס לחצי לאורכו ואז לפלחים דקים ממש (כמו חצאי עיגול).

מערבבים ומוסיפים את העגבניות שרי תמר חצויות לאורך ולאחר מכן את חופן אפונת השלג החתוכה.

ממשיכים לערבב ומתבלים במלח הימלאיה ורוד ומעט פלפל שחור גרוס וזהו!

זה בישול קצר ממש. אפשר אפילו להקפיץ בווק. אני אוכלת את זה כשהירקות רכים מעט אבל לא לגמרי מושיי(כל אחד בהתאם לרמה שהוא אוהב*). זה קל. טעים. בריא.

אפשר להכין כתוספת למנת פחמימה או חלבון… ואפשר לאכול את כל הסיר בתור מנה עיקרית הכמות כאן לאדם אחד רעב כמה עיקרית או 2-3 מנות תוספת.

תהנו!

אם הכנתם ואהבתם, מוזמנים לשתף בקהילה שלנו בפייסבוק

הממממ... ידעת ש......? אפונת שלג

אפונת שלג - ליז קשקש

אפונת השלג נקראת גם אפונה סינית והיא מגיעה בתרמילים דקיקים וחמודים, פריכים ומתפצפצים בפה עם טעם אלוהי. אפשר לאכול אותה בשלמותה כולל התרמיל והזרעים. ככל שהיא דקה יותא כך היא טובה יותר למאכל ואם היא עבה היא מכילה כמות סיבים רבה שלא נעימים למאכל.

כשאתם קונים אותה תקפידו לרכוש סחורה טרייה, ולאכול תוך 3-5 ימים. אם אתם רוצים לשמור ליותר זמן, תעשו כמוני: אני שוטפת, מייבשת היטב ושמה בקופסת ואקום אטומה במקרר עד שבועיים!

אפונת שלג עשירה בויטמין A ו-C ומכילה אשלגן וברזל וניתן להשיג אותה בארץ בתקופת החורף בין דצמבר לסוף אפריל. כדי לא לפגוע בערכים התזונתיים המעולים שלה יש לבשל אותה בישול קצר ככל שניתן, רצוי הקפצה או אידוי קליל.

הטיפ שלי: הרתיחו מים בסיר עם מעט מלח, חילטו את האפונה למשך דקותיים בלבד. תטעמו ואם זה רך ונעים – זה הזמן להוריד מהגז, להכניס למי קרח שישמרו על הערכים התזונתיים, לסנן ולאכול.

את האפונה הזו אפשר לשלב במאכלים מוקפים, עם רביולי או ניוקי, בסלטים קרים או חמים, בשילוב ארוחת ירקות בתנור כתוספת בצד (מתכון בנפרד*) או עם טופו. הכל הולך והכל טעים בלי שום רגשות אשם שכן היא מכילה 43 קלוריות בלבד ל-100 גרם .

כתיבת תגובה

שפיות באוכל - ליז קשקש

כל הזכויות שמורות לליז קשקש 2020

Item added to cart.
0 items - 0.00
דילוג לתוכן