לאהוב לאכול לחיות- ליז קשקש
חיפוש

סלט עגבניות קייצי

סלט עגבניות קייצי - ליז קשקש

קבלו את הסלט הכי טעים והכי שווה לקיץ שעוד מעט מגיע
במינימום זמן הכנה ומקסימום תשואות…

מצרכים:

עגבניות – איזה שרוצים

נבטים טריים של נבטי חמנייה

מלח הימליה

מיץ מחצי לימון

כף שמן זית

אופן ההכנה:

חותכים את העגבניות, מוסיפים את כל המצרכים ומערבבים.

לגיוון:

בצל סגול / שום / אבוקדו.

כל אחד מהנ”ל עושה פלאים לבייסיק המושלם הזה שיש כאן.

לא תאמינו עד שתנסו… שלמות!!

סלט עגבניות קייצי - ליז קשקש

הממממ…. הידעתם ש….. ? עגבניה

עגבניות - ליז קשקש

עגבניה היא מלכת המטבח ולא רק בארץ. דמיינתם פעם רוטב לתבשיל בלי עגבניות?סלט שלא מכיל עגבניות? ומה עם בסיס לפיצה? נדמה שכולנו רגילים לראות עגבניות עסיסיות, אדומות, בשלות כחומר גלם די מרכזי כמעט בכל מאכל.

בניגוד למה שחושבים, עגבניה מכילה זרעים ולכן מבחינת בוטנית היא נחשבת לפרי ולא לירק

ועשירה מאד בליקופן, פיגמנט טבעי שנותן לירקות ופירות את הצבעים המדהימים שלהם וכ-80% מכמות הליקופן בתזונה מערבית מגיע מעגבניות.

ליקופן פועל כנוגד חמצון המסייע להילחם ברדיקלים חופשיים, נלחם בתאים סרטניים מסוגים שונים, משפר את תפקודי מערכת החיסון שלנו וידוע כחומר אנטי דלקתי. לא זאת בלבד ידוע שצריכת ליקופן במינון של כ-25 מיליגרם ביום עשוי להפחית את “הכולסטרול הרע” LDL ולהפחית את לחץ הדם הסיסטולי.

 

זכרו שליקופן נספג טוב יותר בנוכחות שומן ולכן יש להוסיף לעגבניות שלכם מעט שמן להגברת הספיגה וכן כדאי לדעת שעגבניות הקיץ מתוקות יותר מעגבניות הגדלות בחורף ולכן נחשבות בריאות יותר.

עגבניות עשירות בויטמין K המסייע לקרישת הדם וחיזוק העצמות, יש בה בטא קרוטן המסייע למלחמה בסרטן, ברזל שחיוני למניעת אנמיה וחולשה ושפע של ויטמין C שמחזק את מערכת החיסון, מפחית סיכון לשבץ ומחלות לב וכלי דם.

יחד עם זאת, ולמרות כל היתרונות הבריאותיים – על פי ספרו של יצחק בן אורי “תזונת האדם ובריאותו” העגבניה מכילה חומצה אוקסלית וסולנין והוא ממליץ לא להפריז בצריכתה ואף מציין שאם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול או מדלקות בדרכי השתן כדאי להימנע מהן מאחר והן נחשבות לאחד מעשרת המזונות האלרגניים.

איך בוחרים עגבניות?

כדאי לבחור עגבניות קשות, אדומות ולא ירוקות. כשאתם קונים עגבניות בדקו אם יש להן עוקץ ירוק שמחובר אליהן – ואם כן, הרי לכם עגבניה שנקטפה לא מזמן. החלק הזה נוטה להתייבש ולנשור תוך יומיים- שלושה מהקטיף ולכן אם יש לכם אפשרות – בחרו עגבניות כאלה.

את העגבניות שקניתם בקיץ יש לשמור במקרר. בחורף ממש אין בכך צורך.
ההמלצה שלי, לפני שאתם מאכסנים את העגבניות – תסירו את העוקץ מהעגבניה, משום שאם לא תעשו זאת הם יתייבשו ויתעפשו ויגרמו להתפתחות ריקבון. עגבניות יש לשטוף רק בסמוך לאכילה.

כתיבת תגובה

שפיות באוכל - ליז קשקש

כל הזכויות שמורות לליז קשקש 2020

Item added to cart.
0 items - 0.00
דילוג לתוכן